Október 23-i megemlékezés a 301-es parcellánál

Beszámoló

Úton vagyunk vissza a kollégiumba. Nagy élmény volt minden diákunknak és nekem is.

Nagy Imre sírjánál Rattner Attila beszámolót tartott Nagy Imre életéről, utána pedig én beszéltem a forradalom kiváltó okairól és a történelmi előzményekről, valamint a mártírok közül röviden Mansfeld Péter és Tóth Ilona életéről.

oktober 23

A sírhelyeknél elhelyeztük a kegyelet virágait.

oktober 23 2

A megemlékezés után péksüteménnyel és teával láttak minket vendégül.

Stahala Tamás
DÖK segítő tanár

Frida Kahlo kiállítás

Egyik csoportfoglalkozásunk alkalmával lehetőségünk nyílt megtekinteni egy Frida Kahlo életéről szóló filmet. Ekkor vetődött fel az ötlet: nézzük meg magát a kiállítást is. Így Judit néni vezetésével tízen felkerekedtünk és megrohamoztuk a Budai várat.

frida csoport

A kiállítás nagyon szervezett volt, nemcsak a festményeket és a rajzokat láthattuk, de betekintést nyerhettünk Frida megdöbbentő életébe is.

Frida

Összességében egy tartalmas és lenyűgöző kiállításon vehettünk részt, ami mind érzelmileg, mind művészetileg nagy hatással volt ránk.

Reméljük, egyszer újra megtekinthetjük Frida műveit.

Horváth Réka és Orosz Bianka

Naplás-tavi túra

A Budapesti Szabadidősport Szövetség október első szombatján  a Naplás-tó körül  és a Cinkotai erdőben rendezte meg a Fővárosi Szabadidő Kupa  keretében a "Moccanj! Gyalogos Túraverseny"-ét.

Naplas tura

A rendezvény keretében 4 fős csapatoknak egy 5 km-es körtúrát kellett teljesíteni  és közben a 7 ellenőrző állomás megtalálása után  érdekes feladatokat lehetett megoldani.
A feladatok témakörei a természettel  és a természetjárással voltak kapcsolatosak:
  • Melyiket ennéd meg?
  • Mi mennyi?
  • Mi micsoda?
  • Mi lehet ő?
  • Természetvédelmi teszt
A Naplás-tó és közvetlen környezete természetvédelmi terület, ahol sok védett növény és állat él.

Naplas tura2

Túránk során eszembe jutott Petőfi Sándor gondolata:
"Ez ismét szép napja volt életemnek, nagyon szép.
A természettel mulattam, az én legkedvesebb
barátommal, kinek semmi titka nincs előttem."

Gólyabál 2018

2018. szeptember 25 - én kedden tartottuk a kollégiumban az idei tanév Gólyabálját a Diákönkormányzat szervezésében.
A kilencedikes diákok öt csapatban versengtek egymással játékos vetélkedő keretében.
Ennek díjkiosztóját a gólyaeskü követte.
Az estét diszkóval zártuk.

Stahala Tamás
DÖK segítő tanár

11. NATO futás

A Magyar Honvédség ésm a Budapesti Atlétikai Szövetség 11. alkalommal rendezte meg a "Budapest futófesztivál - NATO futás" elnevezésű 10 km-es egyéni és csapat futóversenyét.
A rendezvény igazi apropóját az is adta, hogy a Magyar Honvédség idén ünnepelte  megalakulásának 170. évfordulóját.
A versenyen katonai csapattal 15 NATO tagállam képviseltette magát.
A versenyre több, mint 1800 futó nevezett és közülük 1753-an ünnepelhettek, amikor megkapták a szép, kivitelű befutóurnát.
A versenyen részt vettek kollégiumunk versenyzői is: Turbucz István, Tóth János, Tóth Lajos és Ricz Attila, akik mindannyian sikeresen lefutották a 10 km-es távot.

nevelőtanár

30. Magyar Természetjárók Napja

A Magyar Természetbarát Szövetség 2018. szeptember 22-én Dobogókőn tartotta meg a 30. Magyar Természetjárók Napját, a Budapesti Természetbarát Sportszövetség Ifjúsági Bizottsága Pilisszántó - Pilis-tető (Boldog Özséb kilátó) - Két-bükkfa -nyereg - Dobogókő 13 km útvonalon Tanévnyitó túratalálkozót rendezett.

42314550 715882295416866 1582403773051961344 n

A szép őszi időben megrendezett túra útvonala több helyen is nehezen járható ösvényen haladt, lefelé 215m, felfelé 605m szintkülönbséggel kellett megküzdenünk.

42351634 1886073481487773 9059559201046528 n

A dobogókői célban a szervezők az elfáradt túrázókat bográcsban főtt marhagulyással és rántott csirkemell filés szendviccsel vendégelték meg. A marhagulyás  ízletes volt, sok húst és zöldséget tartalmazott, a szendvicsben tenyérnyi hús és friss zöldségek voltak.
A finom ebédet mindannyian jó ízűen elfogyasztottuk, megköszöntük és indultunk vissza a kollégiumba.

XXXI. Angyalföldi Sportfesztivál

Ágh Erzsébet Viktória tarolt a szeptember 21. és 23. között megrendezett XXXI. Angyalföldi Sportfesztiválon. Kollégiumunk versenyzőia bowling női, férfi, egyéni és 5 fős (ebből minimum 1 fő hölgy) csapatversenyen vettek részt.
A csapatversenyen 17 csapat közül 5 csapat oktatási intézmény csapata volt (Ady Endre Gimnázium 2 csapat, Pannónia Középiskolás Kollégium 3 csapat).

Bowling

Csapataink eredményei:

6. helyezett Ágh Erzsébet Viktória csapata 628 ponttal
14. helyezett Tóth János csapata 471 ponttal
16. helyezett Szénási Erik csapata 400 ponttal

A nők versenyében Ágh Erzsébet Viktória 175 fővel első helyezést ért el, hatszor tarolt (egy gurítással mindent vitt, és ezt hatszor megismételte).
Eredményével az abszolút versenyben az előkelő 4. helyezést érte el. (a versenyt 209 fával nyerték, a 3. helyezett 176 fával végzett a dobogó 3. fokán.

Bowling2

Szép volt Viki!

Gratulálunk!

szervező tanár

Természetbarát szakkör évzáró és díjkiosztó ünnepsége

a 2017/18-as tanévben a Budapesti Diáksport Szövetség és a Budapesti Természetbarát Sportszövetség túraversenyein, valamint a Pannónia Középiskolás Kollégium természetbarát szakköre által a 2017/18-as tanévre meghirdetett túrapontversenyén kiemelkedő redeményt elért természetjáróink részére 2018. június 6-án adtuk át az okleveleket, érmeket és a serlegeket.

Őszi Tájékozódási Túraverseny Középiskolás kategóriában 1. Tóth János csapata, vegyes kategóriában 3. Ágh Erzsébet Viktória csapata.

Tavaszi Tájékozódási Túraversenyen Középiskolás kategóriában 3. Tóth János csapata, felnőtt csapat kategóriában 1. Tóth Lajos csapata.

A 2017/18-as tanévben a 8 központi rendezvény értékelése alapján kollégiumunk a Középiskolák kategóriájában a 19 benevezett intézmény közül a 3. helyezést érte el.

termeszetbarat dijkioszto 2018

Egyéni teljesítmények alapjánnégy tanulónkat "ARANYJELVÉNYES BUDAPEST DIÁKTÚRÁZÓJA"címmel jutalmazta a Budapest Természetbarát Sportszövetség:
  • Ágh Erzsébet Viktória
  • Ricz Attila
  • Tóth Benjámin Krisztián
  • Tóth János
Tanulóink minden központi rendezvényen részt vettek és ott eredményesen szerepeltek.

Kollégiumi túrapontversenyünk legjobbjai:
  • I. díjas: Ágh Erzsébet Viktória, Tóth János, Ricz Attila
  • II. díjas Tóth Benjámin Krisztián
  • III. díjas: Szarka Bence

21. Békéscsaba-Arad-Békéscsaba Szupermaraton

A Békéscsabai Atlétikai Club 2018. június 2-án és 3-án rendezte meg a 21. Szupermaraton futóversenyét.
A versenyre 24 csapat nevezett (16 férfi és 8 női), a versenyzőknek a 200 km lefutása mellett meg kellett küzdeniük a hőséggelés a napsütéssel is (az ember errefelé ritkán fut árnyékos utakon).
A jó hangulatú versenyen sokan szurkoltak, zenét szolgáltattak, frissítőkkel kínálták a futókat, talán ennek is köszönhető, hogy csakegy csapat kényszerült a verseny feladására. A Pannónia Kollégium csapata az eddigi legjobb helyezéstérte el, abszolút kategóriában 9., a férfiak mezőnyben 6. míg a korosztályos versenyben (201-300 év) a 2. helyezést értük el. (Csapatunk 1998-ban a mezőny legfiatalabb csapata volt a 96 évünkkel.)

Csapatunk tagjai voltak:
  • Kozma Zoltán
  • Tóth Lajos
Arad 2018

A célbaérkezés utáni ebédnél megbeszéltük a volt diákjainkkal, hogy ezt a hagyományt ápoljuk és a 22. szupermaratonon is itt leszünk.